1

1
Tre piger fra Bweranyange.

mandag den 21. november 2016

For …… da. Rådne unge!

!
 Mandag var jeg ”snydepasser” hele dagen fra kl. 8 til kl. 16 – med indlagte spisepauser. Da jeg ville gå hjem, var der en lærer, der spurgte, om jeg havde travlt – om jeg ikke lige kunne passe hans hold, bare nogle minutter til han kom tilbage. – Han kom selvfølgelig ikke tilbage og jeg fik lige et par timer mere i dag – det var også OK.
 Form 1 - skriftlig historie. Mens jeg sad og kikkede ud over flokken, så det lidt mærkelig ud hos en af eleverne – og ganske rigtigt, hun sad med en veltilrettelagt ”snydeseddel”, som jeg selvfølgelig tog. Da eksamen var slut, græd hun som pisket – og jeg havde en mistanke om at det kun var skuespil. – Ville jeg ikke godt tilgive hende? – Men nej! – Dette var for groft. Hendes historielærer var der ikke – så jeg snakkede med en anden historielærer. ”Snydesedlen” er givet videre

Nu, et par timer efter tænker jeg, at jeg er så meget i tvivl. Hvad gør de ved hende? Skulle jeg have tilgivet hende? Hun havde helt sikkert forberedt sig grundigt på at snyde.– Selvfølgelig skal hun have sin uddannelse - håber ikke de kan finde på at smide hende ud af skolen – men hun er også nødt til at lære, at gode karakterer er noget man arbejder sig til – ikke noget man snyder sig til.  Jeg er bare, så meget, i tvivl!!                                                                     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar