1

1
Tre piger fra Bweranyange.

tirsdag den 6. december 2011

En afdeling af paradisets have. - ferie.

Så har jeg været på ferie - hvis du ikke gider læse om det, men kun om hvad der sker på og omkring Quo Vadis så spring over når overskriften slutter med ferie der kommer tre eller fire bloks med ferie.

Jeg skal med toget kl. 22.50 fra Katpadi, så en lille smugle utryg starter jeg med en god og venlig - men slet ikke engelsktalende chauffør. Vi er der i god tid, jeg bliver placeret ved stander 15 og venter alene på toget. Da det kommer viser 3. klasse sig at være en nydelig sovevogn, med rent sengetøj og en lille pude. Finder min køje øverst oppe, rimelig blød ca. 60 cm. bred og 175 cm. lang. Roligt sover jeg ind. Kl.6 når vi Mettupaliam, toget stopper jeg stiger ud, en ny chauffør er klar til at køre mig videre.
Hurtigt begynder vejen at stige og her er helt anderledes end i Tiruvannamalai, her er bjerge serpentinerveje, vandfald, vi kører og kører.
Det er vanskeligt at finde Jungle Bungalows - men endelig kommer vi til et fantastisk sted, superhyggeligt, stille, venlige mennesker tager imod. Jeg er den eneste gæst, her er rent og pænt, udsigten er smuk. Se lige udsigten fra mit værelse.
Jeg er træt, så jeg går en tur efter en dejlig frokost. Gå ikke i skoven der er elefanter - og de er farlige - lyder advarslen.
Men her er også andet. Her gror julestjernerne vildt, her er termitboer, en jungle i fuld blomst, sommerfugle så smukke at man næsten ikke kan forstå det, køer og geder - og ......

Det er aldrig rart når nogen har et horn i siden på dig - denne ko havde et horn i maven på mig, det gav et stort blåt mærke.
Om aftenen er jeg på tur i jeep. To unge mænd og en jeep, i to timer koster 100 danske kroner. Der er meget forskel på priserne i Indien og i Danmark. og vi ser masser af dyr, Masser af forskellige hjorte, sambaer, vildsvin, fugle  - og pludselig så er de der - elefanterne, tre styk - lige foran bilen - desværre er det lidt for mørkt, så billederne er alt for mørke - og kommer ikke her. Det er første gang jeg ser vilde elefanter - SKØNT.
Midt i det hele er der en helligdom kun for de oprindelige folk fra Nilgiris.

Jeg vil slutte første del af mit ferieeventyr her.
Der kommer snart mere.

De kærligste hilsner Bodil



Ingen kommentarer:

Send en kommentar