1

1
Tre piger fra Bweranyange.

torsdag den 24. november 2011

DYYYYYYYYYYT:


Når man har været i Indien i et godt stykke tid, er blevet godt etableret, og hverdagen efterhånden har indfundet sig, kan det godt blive lidt vanskeligere at skrive blog – for hvad skal jeg lige skrive om?


I går var jeg en tur på bjerget, det er altid smukt. Men det har jeg skrevet om så mange gange.
I dag var jeg en tur ved templet – der er så mange afspærringer ved templet, så jeg var ikke inde. I løbet af et par uger kommer der et par millioner mennesker til Tiruvannamalai for at fejre deepam – så tænder de et stort bål på toppen af bjerget, og vi skal alle gå rundt om det.

Dyyyyt Dyyyyt – man skal passe på trafikken her i byen. Og der er hele tiden trafik - uden ophold – jeg tænker somme tider, at når jeg skal over på den anden side af vejen, så kaster jeg mig bare ud i trafikken, der er ikke andre muligheder, for der er ingen ophold.
Det vigtigste udstyr på et køretøj er hornet. Pyt med bremser, slidbaner, lys og den slags uvæsentlige ting, bare hornet virker.
Sound horn står der bag på mange biler, så det gør de - hele tiden – dag og nat. Ligegyldig hvor du går, så kan du høre DYYYYT DYYYT DYYYT.


Jeg tog nogle foto da jeg i dag gik til templet. Her er tusindvis af motorcykler – men ingen bruger styrthjelm. Her er oksetrukne vogne, busser fyldt til bristepunktet, de sidste hænger udenpå. Her går køer overalt, bilerne kører udenom, nogle køer lægger sig venligst i vejkanten, men andre lige midt på vejen.
                                       




Der hvor jeg drejer af fra hovedveje når jeg skal hjem, er der et tempel her kan man få velsignet sin lastbil. Da jeg kom forbi i dag holdt der en lastbil lige parat til at puja, og man var ved at lave puja på en ny motorcykel. Hvis man ikke har noget at køre i så må man jo gå.
Og hvad tror I så jeg mødte på min vej? Komøg - samlet sammen på vejene - klistret op ad væggen - skal bruges til at brænde.Man kan se fingermærkerne i det.
Det blev en lille blog, og der bliver en lille pause nu, tror jeg. På mandag rejser jeg til Mudumalai Nationalpark – med nattog, 3. klasse uden aircondition.(Det var det eneste jeg kunne købe). Det bliver sikkert en stor oplevelse – især bagefter.

Til gengæld har jeg bestilt en værelse i selve parken - Jungle Bungalow – har set billeder, det ser rigtig spændende ud – jeg skal ud at se elefanter, bison, bjørne, hjorte, og vilde hunde, masser af fugle – og helst også tigre. Det ser ikke ud som om der er internet, så jeg tager nok ikke min PC med – så vi ”ses” efter ferien – med masser af naturbilleder.

Kærlig hilsen Bodil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar