1

1
Tre piger fra Bweranyange.

fredag den 23. december 2011

Du skal bringe lyset til Danmark.

Så er jeg kommet til det mørke og kolde Danmark. Kæmper med lidt der ligner influenza - så de første dage er mest gået med at ligge på sofaen. Men nu går det bedre, og jeg glæder mig til at fejre jul sammen med familien.
Det har været en fantastisk oplevelse at bo i Tiruvannamalai. Den sidste eftermiddag holdt Quo Vadis en flot "afskedslunch" for mig. Dejlig mad, masser af kød, gode ord med på vejen fra alle. Tak skal I have allesammen - både for ordene og for maden.
Her hjemme i mit gode, solide hyggelige og varme hus står en lille lysestage som jeg fik som gave fra Quo Vadis, sammen med ordene fra JP - du skal bringe lyset til Danmark.
Jeg havde købt en stor til mig selv - så - ja, det vil jeg forsøge at gøre, både i direkte og overført forstand.
Det har været vanskeligt at fotografere lysestagerne - brændeovnen var den bedste baggrund.

Hvad vejer et menneskehjerte? Jeg har tabt 3 kg i vægt medens jeg har været i Indien. Mon ikke det passer med at jeg har tabt mit hjerte til Indien, til Nilgiris, til Mudumalai, til Pondicherry, til Tiruvannamalai men mest af alt til Quo Vadis. Tak for venlighed, gæstfrihed, hjælpsomhed overbærenhed, og meget mere. Tak for en stor oplevelse - jeg vender snart tilbage.
Den sidste aften jeg var i Indien var jeg til juleshow på Carmel Bordingschool. Masser af børn optrådte med sang, dans, brakedance, hiphop drama og meget mere. Det sidste nummer var juleevangeliet - startende som et almindeligt skuespil,, men til slut dansede Maria og Josef, Jesusbarnet, hyrder, engle m.v. samt  tre nisser til moderne rytmer. Det var så dejligt at se de børns glæde ved dansen - det var virkelig juleglæde. Ingen kan vise julens glæde bedre end de børn  gjorde.

Glædelig jul

Kærlig hilsen Bodil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar