1

1
Tre piger fra Bweranyange.

søndag den 10. januar 2016

Tanzania - glæder mig til oplevelser i dette skønne land.


Så kom dagen endeligt da jeg skulle rejse til Tanzania. Efter en perfekt flyvetur landede vi i Entebbe – Uganda – helt rettidigt – og med bagagen i god behold. Kaptajnen på flyet fortalte at der var 32 graders varme i Kampala. Det var noget af en overgang fra det kolde Danmark, som jeg havde forladt kun 12 timer forinden.
Lang køretur gennem Uganda og Tanzania til ELCT Hotellet i Bukoba. Dejligt at få lov til at sove 10 - 12 timer i træk.
Fredag – hen på formiddagen - var jeg klar til at gå til byen i Bukoba. Jeg skulle især købe telefontaletid og internet, men også en tur på markedet og i et ”supermarked” for at købe tørgær – hvad hedder det på swahili? Eller på engelsk for den sags skyld. Men det lykkedes!
Fredag aften var Else og jeg inviteret op til Anne Marie Wemmelund – sammen med to af Anne Maries venner - til aftensmad. Det blev en hyggelig aften med mange forskellige samtaleemner.
Lørdag startede som fredag. Lækker morgenmad på hotellet – brød, æg, syltetøj, frugt, kaffe - og ikke at forglemme masser af vand. Stor nydelse sammen med den smukkeste udsigt ud over Victoriasøen. Og så gik det til byen igen – mit internet fungerede ikke. Efter 3 timers venten i Airtel forretningen havde de skaffet et nyt modem, som passede til min computer. – Jeg håber meget at det fungerer, så jeg kan blive ved med at skrive blogs og læse mails. Lørdag aften var jeg med på besøg hos Elses Tanzanianske familie. Det er altid en fantastisk oplevelse at besøge ganske almindelige familier.
Nu sidder jeg så, og venter på at køre sammen med Else og en anden familie til Kayanga – der skal jeg overnatte på et andet hotel, inden jeg i morgen kl. 9 bliver hentet af en bil fra Bweranyange.  - - - Eller Bushangalo – det er væsentlig lettere at udtale.
Jeg håber snart der kommer flere blogs – og måske med lidt mere indhold.
Måske bilver det det sidste billede inden jeg kommer hjem til Danmark igen.

Mange varme og kærlige hilsner Bodil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar