1

1
Tre piger fra Bweranyange.

søndag den 3. november 2013

Kære Ulla, Ellinor og alle I andre - så hjælp mig dog!


I ved jo godt, at jeg ikke kan finde ud af at rydde op. Og se nu her – Jeg skal i La Casita de næste 10 dage – og alt er rod. – I kender det godt! – Jeg har lavet nogle aktiviteter. Aktiviteterne er færdige, og jeg - - rydder op - - - i morgen - - eller om en uge - - eller når det bliver sommerferie.  - - Jeg sætter lige kassen på loftet - - så kan den stå der, til jeg får bedre tid - kassen med lidt papir - klippet i stykker, sakse, lim, lidt skabeloner, 30 perler i forskellige farver. Og en masse andet. Der står mindst 40 kasser i forvejen. Og så er der også - - - - - - - - alt det andet!
Jeg kan ikke rydde op! Her i La Casita er der mindst 50 kasser. Alle kasser har stort set samme indhold nemlig - lidt krøllet papir, masser af farveblyanter, ca. tre tusser, et par poser med perler, og tre poser med udstanset mosgummi – det meste i form af kors, en lille hær af myrer, samt en kæmpe kakerlak. For at få plads har man rykket reolen ca. en meter ud fra væggen, og bag den er der stablet helt tæt med kæmpekasser, pakker med tegnepapir – halvt spist af myrer, samt en juleguirlande i plastik – foruden selvfølgelig et lille dusin kakerlakker. For at gøre det hele ekstra spændende regner det gennem taget, så en del er vådt.

Men hvor er I? Jer, der plejer at være der, og rydde op når alt går i kaos for mig. Mener I, at jeg selv skal gøre det?

Jeg er startet. Har brugt en hel lørdag – jeg har bl.a. fundet en masse Lego – mængder af teknisk legetøj, et par tusinde æsker farveblyanter, kassevis af perler af alle arter – men ingen elastiktråd til at trække dem på, masser af poser med udstansede bøger, kors, flyvemaskiner og en masse andet, lige til at lave aktiviteter med – børnenes ferie startede i fredags. Jeg glæder mig til at lege med Lego, samle flyvemaskiner og alt det andet med mine søde handikappede børn. Og der er også masser af materiale til alle de andre børn.
Kommer I snart? Det tager kun halvandet døgn at komme herover, og det koster kun 10.000 kr. retur. Nå!! Jeg bliver nok nødt til selv at rydde op denne gang – det er hårdt arbejde! – Tak for alle de gange I gjorde det for mig!

Mange kærlige hilsner Bodil
PS: Bliver færdig mandag formiddag.

1 kommentar:

  1. Her mandag eftermiddag er jeg færdig med at rydde op!!! - Troede jeg, men der er loft over La Casita. jeg kom tilfældigvis til at kikke derop. Der er fuld af kasser, - jeg har ikke engang klaret halvdelen. Men nu vil jeg lave aktiviteter, resten af tiden jeg er her, så må nogle andre rydde det sidste op. Glæder mig til i morgen, så vil jeg tage 3-4 piger med i La Casita og så vil vi i Tiendaen bagefter.

    SvarSlet