1

1
Tre piger fra Bweranyange.

onsdag den 20. november 2013

Vingesus.


Nyder solnedgangen og den lune aften i en hængekøje på La Casa de Cafe.
Copan gade med tuk-tuk

La Casa de Cafe udefra vejen,
 
På himmelen kredser en stor flok rovfugle – det er gribbe.

Det store torv.
Men jeg er nogenlunde frisk endnu, og nyder at være her i Copan. Nyder at gå og kikke på byen, drikke en kop kaffe på Via Via eller nippe til en ice café på byens torv, medens jeg kikker på folkelivet.


 
 
 
I går tog jeg en tuk-tuk ud til mayaruinerne. Det kostede kun 6 kroner. Men, det var halv dyrt at komme ind i ruinerne, i alt ca. 250 kroner– og skulle jeg så yderligere have en guide?  - Ca. 250 kroner ekstra. Jeg mødte en guide lige foran indgangen – han bedyrede, at han var ”bueno at english y loved mayers y danese.” Jeg havde læst en del på forhånd, så jeg valgte at se ruinerne uden guide.
 
 
Den sidste konge hos Copans mayaer.
 
En nulevende mayaindianer.
Spændende at gå rundt i resterne af en kongeby som engang havde mindst 24.000 indbyggere, og se, at man både havde styr på matematik, astronomi, skrift og kunst – på et tidspunkt hvor Danmark stadig levede i oldtiden.


 
 
 
 
 
 
 
I dag har jeg så været i Macaw Mountain Bird Park. Fantastisk sted, her flyver fuglene for det meste frit, og bliver kun lokket til parken og burene med frugt. – Så der skal jeg også i morgen. – Der er også lige blevet ringet om en tur til kaffeplantagerne – så mangler jeg kun en til de varme kilder. Det er ikke turistsæson her i Copán lige nu – der er ikke så mange udlændinge, det er især en fordel.

I får kun en kort tekst denne gang – billeder fortæller langt mere.

Kærlig hilsen Bodil


Ingen kommentarer:

Send en kommentar