1

1
Tre piger fra Bweranyange.

lørdag den 29. oktober 2011

Fuglesang, røde fløjlsbiller og smukke skove.


– eller - 
Øv, for min dårlige kondi.



Tiruvannamalai er en dejlig, men også støjende by. Forleden var vi fire danskere der gik rundt om bjerget Arunachala  - på den indre vej -  Billeder?  Nej desværre, det var en pludselig indskydelse, at vi gik, jeg havde ikke mit kamera med. Jeg håber at gå turen engang i lidt langsommere tempo, så skal I bare se.




Vi vandrede ca. 10 km. gennem græs over klipper og gennem skyggefulde lunde, et sted var der en kunstner der havde anbragt sten med billeder af de dyr der lever på bjerget.  Da jeg var på bjerget sidste gang så jeg en stor slange, den var nok 2 meter lang og temmelig tyk. Og nej det er ikke den lille fyr der er på billedet her

jeg blev forskrækket - stod stille lang tid - indtil den var væk, tænkte slet ikke på at fotografere. Vi blev enige om, at det var en rottesnog, så er den ufarlig. SKØNT! Så tør jeg godt gå på bjerget igen. Videre så vi små røde biller med fløjelsryg, større biller sorte med hvide prikker, køer der pludselig spærrede vejen, blomster og træer plantet på række. Vi gik gennem et pas, smukt, smukt!

Vi kravlede over klipper mellem træer og buske, og her gik det lidt for meget opad til min kondition, de andre måtte holde en pause  for at få mig med.  Det var en rigtig smuk tur, jeg vil gå den igen snart.


Om aftenen fik vi besøg af en stor gruppe amerikanere. Det er et college, hvor man tager et semester ud - dvs. 5 måneder – og rejser verden rundt, opholder sig bl.a. en måned i Indien, og altså 2 dage på Quo Vadis.

I aftes var vi til ”Dine and dialog” Vi blev kørt til et stort hotel, her var der sat borde op til spisning og gjort klar til lejrbål. Vi satte os ved bordene i blandede grupper.  Godt med spejdervand og der kom ild i bålet.  Vi fik besøg af en gruppe indere med trommer. Jeg har set dem før, de er rigtig dygtige.


Amerikanerne og de studerende underholdt også, maden var god, så det blev en vellykket aften.  Det er ikke så let med dialog når der kører en god underholdning. Ved mit bord fik vi hovedsagelig styr på forskellen på vejret i Wisconsin og Danmark og var helt enig om, at der bare er så varmt i Indien.


Nu skal jeg jo desværre snart flytte ud af mit rigtig indiske hus. I dag har jeg snakket med JP om hvor jeg skal flytte hen – jeg har fortalt ham,  at jeg nyder at bo i huset. Hvornår får jeg igen lov til at bo i et rigtig indisk hus? Hvis han kunne finde et lille værelse til mig med de samme kvaliteter såååååå. Men OK, kan han ikke det, så flytter jeg på Quo Vadis, der har de to værelser jeg kan vælge mellem. The Nest eller Lebanon, i den anden del af byen, der har jeg ikke så meget lyst til at bo, det er for langt væk.

Det regner i dag, det startede lige over middag, så jeg nåede lige en tur i byen og i Ramna Asram her til morgen og formiddag, ellers her jeg mest lavet ingenting resten af dagen – dvs. læst, og skrevet lidt. Nu vil jeg gå på Quo Vadis og læse mails, og så finde et sted at få noget at spise i aften.


Kærlig hilsen til jer der læser med – og tak for de kommentarer som jeg får på min mail. Det er enormt hyggeligt at høre fra jer.

Bodil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar