1

1
Tre piger fra Bweranyange.

torsdag den 17. oktober 2013

Når jeg nu alligevel ender i Helvede


Jeg var i kirke i søndags – det er jeg sådan set hver søndag – det skal vi nemlig – (helst).  Men i søndags var det David, stifteren og lederen af Emmanuel, der prædikede. Han startede med at fortælle, at, i Danmark sker der mange forfærdelige ting – jo, han nævnte Danmark - det er f.eks. lovligt at være homoseksuel, abort er lovligt, og moralen er forfærdelig.
Det er djævelen selv, der er på spil, så pas på. Det er imod Guds vilje, det er djævelen, der fortæller os at det er i orden at leve sådan. Men, hvis ikke vi omvender os, og bliver modstandere af homoseksualitet, fri abort, sex før ægteskabet og alt mulig andet ”forfærdeligt”, så ender vi i helvede. Han prædikede i omkring halvanden time – på skiftevis spansk og engelsk. - For min part hjalp det ikke, jeg går stadig ind for, at man skal have lov til at være homoseksuel, at man, som homoseksuel, skal have lov til at blive gift i en kirke, og for fri abort - og for så meget andet slemt – så jeg ender i helvede – øh…..jeg tror forresten slet ikke på at der findes et helvede………såååh deeeet.

Det har, igen, været skolefridag i dag. Så har jeg en let dag. Jeg startede i Yarden – i dag var der kun drenge – mange drenge – søde drenge – omkring 50 drenge. Mine handikappede drenge samt mellemdrengene på ca. 8-12 år, dejlige drenge, men hvor kan de dog tigge. Balloner - giv mig en ballon - jamen jeg har kun 10 balloner, de er til de handikappede drenge – jamen du behøver ikke give de andre, kun mig. Tag mig med i tiendaen (kiosken), giv mig cola og chips, du behøver kun at tage mig med - igen, igen, igen. Lidt træls!

Om eftermiddagen gik jeg lidt over til Ninoska – den handikappede pige jeg tit er sammen med - og derefter gik jeg en tur.
Jeg gik op til vandtårnet. Det ligger selvfølgelig højt, så der er en fantastisk udsigt over hele Emmanuel og området udenfor muren.
Vandtanken er et godt sted at tænke over tingene, her er smuk udsigt og skygge. Der er kant på vandtanken, og selv om den er lidt utæt, kan man finde et sted, hvor der både er skygge og
tørt.   


 Fantastisk, at nogen mener, at de kan, og skal, dømme andre – i Guds navn – ”Hvis du ikke mener det samme som mig, så er du ikke kristen, og så ender du i helvede.”  Og jeg som troede, at kirken var for os med den dårlig moral (i kirkens sprog, for syndere)– her på Emmanuel er den åbenbart kun for (selv?)retfærdige.                                                                       
Mange kærlige hilsner Bodil
PS: Jeg kan rigtig godt lidt at være her. Især børnene, er fantastiske. Hver dag ser, og hører, jeg bare ting, som jeg må undres over, og noget af det må jeg skrive om. Undskyld!!!                                                                                                                                                                                                                               

Ingen kommentarer:

Send en kommentar