1

1
Tre piger fra Bweranyange.

søndag den 8. september 2013

Vandfald og kolibrier.


Det er weekend, vi holder fri efter et par hårde uger med spansk. – Kl. 9 holder bussen foran døren. 17 mennesker myldrer ind. Vi skal på tur, se et smukt vandfald, og måske også gå en tur bag det. Vi skal bade, spise dejlig mad og sove længe, i det hele taget slappe af og nyde at have fri.
 
Efterhånden som vi kører væk fra byen, bliver landskabet flottere og flottere, bjerge og smukke dale afløser hinanden. Efter mange timers kørsel holder vi ind på en flotbeliggende restaurant lige ned til en smuk sø.  
Vi vælger selv menuen – min består af hel fisk fanget i søen – hertil pomme fritter lavet af bananer, samt lidt ris med bønner. Det er lækkert – måske især fisken - men det mest specielle er pomme fritter som ikke er lavet af kartofler men af bananer – det smager fantastisk godt – og der er masser af dem, flere end jeg kan spise. Efter middagen, en god lang pause, og solbadning, kører vi videre til et stort flot vandfald. Der er mulighed for at gå bag vandfaldet, og for at bade i en lille sø. 
Min fiskemiddag med banan pommes fritter.
Jeg er en ”kylling” – ville egentlig gerne med bag vandfaldet. – Jeg har hørt, at der er vand, der hele tiden falder ned i hovedet på dem der går der, at der er dybe huller, strømhvirvler, at det er spændende at gå der, men også lidt skræmmende. Jeg vælger at sige nej tak – overvejer mange gange, men svaret bliver nej. Får senere at vide, at det er værre i år, end det plejer at være, på grund af meget vand.


 
Fra vandfaldet kører vi til det sted, vi skal bo, det er mørkt, og først søndag morgen, kan vi se hvor vi er kommet hen. En grøn oase - træer, blomster, fugle. Meget, meget smukt. Jeg bruger dagen til at slappe af, betragte de smukke kolibrier - bitte små fugle som kan stå helt stille i luften medens de drikke nektar fra blomsterne – eller sukkervand fra plastbeholdere - forsøger at fotografere dem. Det er svært, de er hurtige.

Efter middag kører vi igen imod Tegucigalpa, spiser vores aftensmad i storcentret – weekenden er forbi.


 I morgen er der afsked med spansklærerne, nu går turen snart til Emmanuel.













Kærlig hilsen Bodil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar