1

1
Tre piger fra Bweranyange.

torsdag den 12. september 2013

Kan man køre fra Tegucigalpa til USA på to timer?



Så er vi på Emmanuelle. Vi kører knap to timer, fra Tegucigalpa, med bus gennem det smukke honduranske landskab – bjerge og dale afløser hinanden. Turen slutter ved en stor port i en solid mur. Vi blev lukket ind – ind til hvad? Jeg troede, jeg var i USA.

 En lille landsby, det ene hus smukkere end det andet. Veltrimmede græsplæner og springvand. En kiosk hvor man kan købe sodavand, slik samt  fast food.  Her kan man drikke vandet direkte fra vandhanerne – og det smager ikke engang af klor.
Volontørhus med mange og dybe sofaer og lænestole – og ikke mindst en sted hvor man må putte toiletpapiret i toilettet efter brug – nå, plejer du også at gøre det?– Men, det gør man altså ikke i Honduras.

Jeg skal hjælpe i huset for børn med specielle behov. Jeg har snakket med lederen af huset i dag, der er 14 børn – normalt kommer der omkring 10, vi skal lave kreative ting, forsøge at lære dem bogstaverne og evt. at læse lidt spansk – glæder mig til i morgen, det lyder rigtig spændende. Jeg skal møde kl. 9,15!!!! Direktørtid!
Om der ikke er sket andre ting? Jo, jeg har været til mit livs første fodboldlandskamp. Honduras - Panama – sikke en stemning på tilskuerrækkerne. Jeg ved ikke så meget om fodbold, men der var nogen, det sparkede til en bold inde midt på banen - jeg tror det var det det handlede om. 2-2 var resultatet.

Vi har også været på tur med spansklærerne – set den flotte park med udsigt over hele byen, set den 8 meter høje kristusfigur som ser ud over byen, vi har leget og holdt taler - - - - - -PÅ SPANSK!
 

Kærlig hilsen Bodil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar