1

1
Tre piger fra Bweranyange.

søndag den 1. september 2013

Jeg er ikke doven - jeg er vist bare lidt dum.


Så blev det weekend. Har længe glædet mig til at komme ud og se Tegucigalpa. Lørdag var vi på tur i byen. En ret almindelig storby. Vi blev anbefalet ikke at medbringe kamera. Honduras er et af verdens mest kriminelle lande, og vi risikerer at blive overfaldet, hvis nogen ser, at vi har et kamera med.

 Men det var spændende at gå rundt i byen. Vi så det fattige kvarter, som om dagen ser ret uskyldig ud, men om natten er helt anderledes. Et kvarter hvor vi senere i september skal med præsten, Alvin, ud for at dele mad ud og se hvordan området er om natten. Vi kikkede også ind i et marked, hvor vi så de overdådige frugt – og grøntboder. Vi så og lugtede til slagterforretningerne, så at de rensede komaver. 

Vi gik også en tur på gågaden – spændende, men i grunden ikke så forskellig fra gågaden i Haderslev. En fin tur i byen sluttede med besøg i et stort flot storcenter – go home Kolding Storcenter! - Det her er bare meget større og flottere. Som nogen vil vide, er jeg ikke så meget til shopping, men da vi ikke må gå alene omkring, var jeg på shopping, og – indrømmet - det var hyggeligt at shoppe, spise frokost, og senere is sammen med de andre. 

I dag, søndag, skulle vi møde tidligt. Der kom en bus og hentede os, vi skulle først i kirke og senere besøge et forlystelsessted. Chaufføren blev ringet op, da det var tiden, at han skulle holde foran døren, han havde glemt os! – Ti minutter efter holdt han foran huset.
 
Gudstjeneste! – Meget karismatisk! – Først en times sang, rytmisk forstås, og derefter en times prædiken på spansk. Om jeg forstod noget? Nej desværre!

Efter gudstjenesten blev vi kørt til busstationen, og tog bussen til et Valle de Angeles – et forlystelsessted, næsten ligesom Himmelbjerget - de havde nogle dejlige Ice Caféer. Jeg nød meget at sidde og kikke på folkelivet, nippende til en Ice Café.
I morgen står den på spansk igen. Vi har fået strenge ordre til at læse lektier. Det gør vi også. Vores lærer tror vist, vi er lidt dovne. Det er vi ikke, men det er svært for mig – jeg er nok bare lidt for dum.

 


Kærlige hilsner fra Bodil
 

                                                                                                                                                                               

Ingen kommentarer:

Send en kommentar