1

1
Tre piger fra Bweranyange.

lørdag den 21. september 2013

Lørdagsslik med tre søskende.



Har endnu ikke helt styr på mine arbejdsopgaver. Jeg arbejder faktisk kun de dage hvor børnene er i skole. Emmanuel har været bange for at komme til at give mig for mange arbejdsopgaver. Så jeg har næsten ingen opgaver fået.
Det betyder, at jeg går og laver alt muligt. Hver dag går jeg ned til nogle handikappede, store børn som sidder eller ligger på en legeplads, uden nogen aktivitetsmuligheder. Jeg forsøger at få kontakt med dem, for nogles vedkommende er det let, og for andres er det vanskeligt. Jeg drømmer om at kunne gå ture med dem, besøge farmen, eller lave kreative ting med dem.
 


Men i dag er der fri fra skole – ingen special need børn til undervisning, ingen handikappede på legepladsen. Jeg har fri! Det har de andre volontører ikke! - -. Gik en lang tur i regnvejret i formiddag, fandt det meste af vejen udenom Emmanuel – her er også stille og smukke skove, små vandløb, fugleliv og blomster.

I eftermiddag var jeg på ”sliktur” med en søskendeflok. Børnene bor i forskellige huse alt efter alder og køn, det betyder, at søskende måske ikke ser hinanden ret meget. De fleste af børnene har sponsorer. Nogle søskendegrupper har et sponsorater til at mødes i kiosken, være sammen, og købe snolder sammen.
Jeg var sammen med sådan en gruppe i eftermiddag, det var hyggeligt, jeg tror de nød at være sammen. Da de skulle følges hjem til deres huse, ville pigerne gerne følge Raul, deres bror, hjem til ”mellemdrengenes hus”. Helt sikkert fordi de var glade for at være sammen med ham – måske også lidt fordi vi går lige forbi ”de store drenges hus” – og det er jo altid spændende.

 

Kærlig hilsen Bodil


Ingen kommentarer:

Send en kommentar