1

1
Tre piger fra Bweranyange.

søndag den 23. februar 2014

Så er der dømt weekend her i Mozambique..


Lørdag morgen får vi lov til at sove længe, der er først morgenmad kl. 8,30. – Dejligt at sove længe for en gangs skyld.
Kl. 10,00 går turen til et stort marked. Her er alt hvad hjertet begærer. Jeg har købt batikfarvet stof – og så har jeg købt tre plastikvaskebaljer. Forleden dag skulle jeg hjælpe med at lave aftensmad. Vi ribbede græskarblade, som blev hakket helt fint. Derudover lavede vi selv kokosmælk, af friske kokosnødder, Da vi havde vredet alt saften og kraften ud af kokossen, skulle jeg smide kokosmel-resterne i skraldespanden – og bang, så gik den store plastbalje i to stykker. Nu har jeg så købt tre nye baljer – den ene dekoreret med flotte blomster – til den fyrstelige sum af knap 10 kroner - i alt. Man kunne også købe købe sko, brudekjoler, hatte, frisk frugt og kød næsten uden fluer – hvis vi ellers havde haft lyst til det.

Da vi havde kikket på markedet, i nogen tid, besøgte vi en kirke, bygget af halm – flot kirke, men halm er ikke det mest solide byggemateriale, så forfaldet var i fuld gang.

Efter en gang power shopping i et supermarked gik vi på restaurant og spiste omelet og salat – lækkert!

Da vi ikke havde været så tidlig oppe, hyggede vi med snak og strikketøj efter aftensmad og aftenskaffen.
 

Det er søndag, og så gik den ikke længere med at sove længe, Vi spiste morgenmad, kl. 6,30 og kørte  mod Xai-Xai – vi skal i kirke. Meget speciel – bl.a. rytmisk dans, musik og sang. Efter gudstjenesten, som varer omkring 2½ time, går turen mod stranden.
Badetur i Det Indiske Ocean – det er dejligt – varmt, salt vand og skønt bølgebrus. Efter en lækker is, og en mindst lige så lækker frokost, på en fantastisk restaurant, med udsigt over havet, tager vi hjem. En dejlig søndag slutter med aftensmad og hygge på Honey Pot.


I morgen skal vi på besøg hos en af landbrugsskolens tidligere elever – Jeg håber, og tror,  at vi skal besøge et autentisk afrikansk landbrug.
Jeg glæder mig.
Mange kærlige hilsner Bodil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar